WoW.

Ikväll på jobbet så var jag den ENDA i personalen som riktigt kände till avdelningen. (Jag jobbar alltså för närvarande på avd. 170 på Akademiska sjukhuset)  Och ikväll var det jag som hade det största ansvaret vilket var väldigt ovanligt för mig.
Men alla som jobbar på 170 har varit på en studiedag idag så att folk från en annan avdelning har fått hoppat in på 170 och jobbat. + mig.
Från att vara den som ställer flest frågor blev jag den som fick flest frågor. Kändet lite skumt. Men kvällen gick igenom!

Jag trivs verkligen på mitt jobb, personalen är verkligen dunder och patienterna är så roliga och trevliga. Det är så kul att alla kämpar för att bli bättre! Men vissa gånger kan det vara riktigt jobbigt. Både som personal och framförallt som patient. Varför hände det här mig? är det många som ställer sig. Ja, vad ska man svara?
 

Lite värdefullt vetande (om man jobbar på sjukhus). Den största smittvägen är händerna - helt klart.
Och vet ni hur många bakterier som härebärgar runt bara nageln?

• Under nagelns ryms lika många bakterier som hela Sveriges befolkning!
• I ett trasigt nagelband ryms lika många bakterier som hela jordens befolkning!


Här har vi era åsikter och tankar och diverse, you name it.

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback