1 och 2 dec i Hemsedal

Hemsedal 1 december
Ikväll anlände jag till Hemsedal. Efter ca 12 timmars bilåkning var jag framme. Riktigt tråkig och klurig väg. Jag körde de sista timmarna utan att ta något stopp, utan att ha druckit något vatten på hela resan. (Och ja, jag vet att det var galet och dumt, men så klar som jag kände mig fortsatte jag, jag ville verkligen komma fram någon gång!)

Tjejerna som jag stötte på i dörröppningen var hur trevliga som helst. Första intrycket var att här kommer jag verkligen trivas!

Alexandra och Maja hjälpa mig med packningen och visade mig runt.

Vi åkte till Peppes pizza (där jag ska jobba) och satte oss med våra datorer för att komma åt internet. Vi har nämligen inte fixat det i vårt hus ännu, men det kommer så småningom..

Men under kvällen kändes något ändå fel. Kanske var det att jag inte visste hur det skulle kännas att stöta på nya saker runt omkring mig. Fanns inget bekant och ingen trygghet liksom. De andra satt och snackade om saker som jag inte visste någonting av. Allt var så nytt! Och alla andra i huset känner ju varandra så bra redan. Och här ska jag vara i 5 månader av mitt liv. Ville bara ringa någon och få lite tröst för någonting som jag själv inte visste vad det var. Men jag stod ifrån.


Hemsedal 2 december

Idag kändes det bättre än igår. Idag var det första dagen i backen! Hur kul som helst! Jag känner på mig att jag kommer utvecklas lite i alla fall den här vintern med min snowboardåkning. Jag åkte med Jonathan i början men när han var tvungen att gå åkte jag med en engelsk/norsk kille som jag inte minns namnet på. Vi träffades i liften då han började snacka med mig. Han hade tappat bort sina vänner. Vi åkte lite innan jag begav mig hemåt igen.

Och jag har tänkt mycket på att det ska bli så otroligt kul när Tomas kommer. Det är nog höjdpunkten på hela resan faktiskt. Hoppas verkligen inte att jag ska arbeta alldeles för mycket då. (Men jag vet ju att jag brukar ha otur så..)

Jag träffade min arbetsgivare för första gången. Harald. Trevlig och stilig karl. Jag ska tydligen bli ansvarig för disken. (hm, jag vet) Men jag tror ändå att det kommer bli kul. Jag ska bossa över andra små skitungar. Och får lika mycket pröjs som kockarna och servitriserna. Sen ska jag får hjälpa till i baren också. Så jag är nöjd. Jag är ju ändå här för att ha kul och bräda! Det är ju inte jobbet. En till bra sak är att jag ska jobba på helgerna och är ledig på vardagarna. Det tycker jag låter ganska bra då jag kan nöta i backen eller göra något annat chill.

Ikväll har vi spelat volleyboll med några tjejer och killar. Det var roligare än väntat och nu kan jag om jag vill gå dit varje onsdag och söndag och bli tränad med en riktig tränare. Och det låter som något jag skulle vilja göra!


Har inte tagit så mycket foton än, men de kommer. Nu ska vi hem till Lökens låda.
 


Här har vi era åsikter och tankar och diverse, you name it.

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback