EM 2008

Vilka fotbollsmatcher det bjuds på i EM det här året! Jag blir nästan chockad hur dåligt det gått för Frankrike, Italien och att Kroatien vann över Tyskland. Och hur Turkiet har lyckats överraska med först ett underläge men vänder i de sista minuterarna till vinst!

Igår spelade Turkiet mot Tjeckien. Tjeckien ledde med 2-0. Och Turkiet lyckas precis mot slutet överta hela spelet och avsluta matchen med 2-3!

Jag som vanligt hejade på det förlorade laget blev väldigt irriterad på Christoffer och hans pappa som efter matchen satt och skrattade åt Tjeckiens målvakt Petr Čech för hans såkallade "hjälm" han bär på.

Nu var det så att han fick ett knä i huvudet under en match en gång i tiden som resulterade till en skallfraktur och har opererats för detta. Han bär den där hjälmen för att skydda huvudet mot kraftiga stötar mot huvudet - vilket jag tycker är jättebra! Och dessutom tycker jag det är starkt av honom att ha den på sig eftersom alla andra ska ju vara så snygga på planen när de spelar. Här har vi någon som skiter i det och spelar fotboll istället. Bra fotboll dessutom! Målvakt är riktigt skillat att vara. Han ser jag upp till i alla fall! Keep up the good work Petr Čech

Innan jag avslutar vill jag visa hur Sveriges grupp ser ut. Och glöm inte att heja fram Sverige till en SEGER på onsdag!


Här har vi era åsikter och tankar och diverse, you name it.

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback