Student tjabbel.

Nu ska jag ta en snabbresumé av studentdagen den 5 juni 2008.

Dagen började halv 8 på morgonen då jag steg upp för att greja och fixa. Tog bussen in vid 9. Redan där vid busshållplatsen fick jag beröm av klänning som mamma har sytt.   Det var ett gäng a-lagare kan man säga då jag kände att jag fick extra mycket blickar av en av kvinnorna där. Precis innan vi går på bussen råkar vi få ögonkontakt och då säger hon: "Vilken fin klänning du har". Jag tackade artigt och blev jätteglad inombords.
Resan fortsatte till slottet och foto togs med klassen, och champagnefrukosten ägde rum. Det var livat och skojigt och alla var glada och lyckliga. Betygen delades ut och vi skrev i varandras mössor. Vissa började bli lite rund om fötterna och nu var det dags för avslutningen. Och den finns det nog inte så mycket att säga förutom att jag är så otroligt stolt över min fine vän Mimmi som fick e guld-pulsklocka eftersom hon blev årets undersköterska! GRATTIS!

Kvart över två höjde vi mössorna efter att vi sjungit "De blomstertid nu kommer" och med nervositeten uppe till tusen höll vi varandras händer när vi sprang nerför alla trappot i slottet. Ut genom dörren möttes vi av tusentals människor och skyltar med olika små ansikten på. I allt vimmel efter att sett tre eller fyra skyltar med olika  "SOFIA" på hittade jag min skylt, familj och vänner.  Ta emot kramar, blommor, nalledjur och kärlek. Sen var det dags att dra iväg med flaket.

Resan på flaket med klassen var höjdpunkten på hela dagen. Vi skrek och stojade och hade så otroligt roligt. Känslan går knappt att beskriva.

Dags för mottagning hemma där jag nu möttes av en full drös av släkt, vänner, mar och presenter. Underbart! Och under kvällen möttes jag av ännu flera gäster samtidigt som de andra skulle åka hem. Emellan åt jag mycket litet eftersom jag då och då skulle öpnna presenter från alla. Mitt i allt läser Gerd upp sin vackra dikt/ ramsa/ text (finns i mitt tidigare inlägg) Och klockan gick mot kvällen, snällaste Ida tar tag i mig och sminkar mig, fixar håret och gör mig otroligt vacker för utgången på BJ. 

Nu var det tid för att lämna alla vänner då jag och Christoffer tar varandra i handen och hoppar ner i en skitsnygg cab tillsammans med Caroline och Håkan som väntade på parkeringen. Avsläppta utanför Stadsparken försfestar vi bland många många andra studenter innan vi går in på BJ. Och där spenderas resten av kvällen med otroligt härligt och sköna människor! (ingen nämnd ingen glömd ni vet) 
Måste sticka med att jag tror jag börjar bli en populär brud att sjungga låtar om. Ni minns väl Mimmis störtsköna låt "Punkarfia"? Ikväll möttes jag av Therése som bjöd på en sång om mig. Det ska jag säga er som aldrig fått en låt skriven om er att det känns riktigt härligt att folk vill sjunga om mig! Den känslan går nog inte heller riktigt att beskriva. En låt är ganska svårt att skriva och den blir ju mera personlig när man sjunger om en speciellt person. I det här fallet var det ju lilla jag. Och jag är såå stolt över mina två låtar om är tillägnade åt MIG. Gå in på
http://www.kregert.webblogg.se om ni vill se låten Therése sjöng för mig.

Sen tog alla Tierpare och jag tåget hem till Tierp och i Christoffers säng somnade man sött. (Eller ganska sliten och odräglig)

Och foton KOMMER!

Här har vi era åsikter och tankar och diverse, you name it.
Postat av: Therese

Haha, jag bjuder på låten:P

Postat av: Eva

Hejsan, ja såg att du va i unt har du sett de.

Kram Eva W

2008-06-09 @ 22:40:52
Postat av: Anonym

Hejsan, ja såg att du va i unt har du sett de.

Kram Eva W

2008-06-09 @ 22:41:37
Postat av: Eva

Hejsan, har du sett att du är i unt. Kram Eva W

2008-06-09 @ 22:42:57
Postat av: Eva

Hejsan, har du sett att du är i unt. Kram Eva W

2008-06-09 @ 22:43:45
Postat av: Eva

Hejsan, har du sett att du är me i unt.Kram Eva W

2008-06-09 @ 22:44:47
Postat av: Eva

Hejsan, har du sett att du är me i unt.Kram Eva W

2008-06-09 @ 22:45:13
Postat av: Eva

Hejsan, nu försöker ja att skriva igen,har försökt flera gånger nyss men de funkar inte,jag såg att du va i unt.Kram Eva W

2008-06-09 @ 22:48:30
Postat av: Sofiakristina

Hej Eva! HEhe ja bloggen verkar ha krånglat lite så nu har de kommit upp. Och ja såklart har jag inte missat att jag var med i unt :) Kul att du såg mig!

2008-06-10 @ 07:49:54

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback