This is me.

Det här inlägget har jag ägnat om mig själv. Jag känner just nu att berätta lite om mitt liv och om hur jag är och det kanske passar perfekt nu när jag är uta på farliga äventyr med Julia.

Lets begin.

Okej. (Vi tar lite snabbgenomgång såhär i början) Den 3 septemer blev flickan född. Hon växte upp utanför Uppsala i byarna Bälinge, Björklinge och Skuttunge (Just nu är jag bosatt i Björklinge, med vissa undantag i Tierp, för det är där hennes pojkvän Christoffer bor)
När hon började i 4e klass började hon i sångklass i Uppsala Musikklasser. Och det är det inte alla som kommer in på!! (Stolt).

Hon har spelat fotboll ända sedan hon var ca 8 år, och spelar gör hon fortfarande. Hon spelade i SK Iron fram tills hon blev 17 år. Då bytte hon till Irons största rivaler: Skuttunge Sk där hon fortfarande lirar. Sofias position har varierat med tiden. Hon har spelat allt från forward till mittfällt, till back och till målvakt. Som en allroundspelare. Förra året var hon målvakt. I år har jag positionen som back. Och jag gillar att rulla runt på olika platser. Jag kan inte stå kvar på samma fläck alltför länge. Och det gäller i allt - inte bara fotboll.




När jag var ungefär 12 år började jag att testa snowboarden (Efter att ha åkt skidor sen några år tillbaka). Man tyckte att åka bräda såg så häftigt och coolt ut. Klart att Brennan också skulle börja åka det! Och precis som det ser ut att åka snowboard kändes det oxå: Härlighet och frihet. Så min snowboard och jag är allt goda vänner idag och kommer nog vara det till mitt livs slut. 
Ja, snowboarden är ett av mina absoluta favoritintressen. Och det är väl för att jag gillar äventyr.  Jag bara älskar ordet äventyr. Allt som har med det att göra gillar jag. ÄVENTYR liksom.

När jag åkte till Portugal (som ingen borde missat att jag varit vid det här tillfället) prövade jag på surfing. Woho vilket äventyr! Det säger allt.
Och efter den resan har flickan fått nya utsiktplaner för hennes framtid. Nu gäller det att resa så mycket som hon kan, se världen, upptäcka och äventyra.

Vad gillar flickan mer än just äventyra, spela fotboll? Jo; hon gillar att bjuda på sig själv (okej, ibland kan det blir för mycket) men då gillar hon också folk som bjuder på sig själva! Jag gillar folk med självförtroende! Hon tycker om när folk kan vara sig själva i  hennes närhet och ta för sig, Jag gillar att vara mig själv och inte behöva sträva efter att vara störst bäst och vackrast eller att vara i centrum.
Jag gillar mig själv helt enkelt. 
Jag gillar freeridemänniskor. Och gillar speciellt människor som är som   jag, eller ännu bättre.

Annat hon gillar är att umgås, dansa, (shake it och spåra ur) bada, tjäna pengar, sova tills hon blir pigg, SKRATTA (mycket viktigt). Hon gillar mat (nu får ni som inte känner tro att jag är en tjockis som gillar att sitta still och häva i mig massor av mat) Men ni ska veta att jag är inte blyg för att visa att jag gillar det som kommer i matväg. Och eftersom hon tränar en hel del så går hon inte upp i vikt.
Fick t.ex reda på för några veckor sedan att min ex-klasskompis mamma tyckte att jag var så smal att hon inte trodde att jag åt ordentlig. Haha, om hon bara visste!
Jag tycker om att tänka mycket och dagdrömma. Ibland kan det bli för mycket.

Jag tycker också om att fira jul. Det är den mysigaste tiden på året. 
Jag tycker om att sjunga och spela lite piano och gitarr ibland när jag har tid. Det finns mycket saker jag gillar! Aja, shit the same.

Om jag ska beskriva mig själv? Ja, jag är en väldigt spontan och impulsiv brud med en bra(?) personlighet. Jag är glad och sprallig, gillar att ha kul. Jag är ofta stressad eftersom jag alltid har en massa projekt på g, jag har rätt svårt att prioritera saker och ting eftersom jag vill göra allt som jag får erbjudande till. Jag har svårt att banga. Gillar istället uttrycket: "Lets do it, Let's go!"
Jag tror jag har någon sorts förmåga att lyckas imponera och förvåna folk med olika diverse saker. Sådant som folk inte trodde jag skulle kunna, eller lyckas med eller misslyckas med!


Jag lever med mina allra bästa ordspråk jag känner till:

- Det blir vad man gör det till


- Hinder är det du ser när du tar bort ögonen från målet


- Man lever bara till fullo om man går över gränserna ibland


- Att leva dina drömmar är det största äventyret



Saker folk kanske inte visste:
◊  Mitt örhänge (korset som jag alltid har hängande i min vänstra örsnibb) har jag hittat under vårat badkar när jag och mamma städade där under. Vi vet inte vart den kommer ifrån.               BILD --->
◊  Jag har en stark tro på Gud.
◊ Jag har den berömda förmågan att tala innan jag tänker, vilket kan få  andra att antingen skratta åt mig eller bli sårade utan att jag menat det.
Ett exempel på något riktigt korkat sagt: "Det är konstigt, ju mer jag dricker desto fullare blir jag" Och förklaringen till vad jag egentligen menade kan jag ta en annan gång.
◊ Jag har en gång i mitt liv under en dag tillsammans med en kompis ENDAST levt på frukt


Vad tycker hon inte om för något?  Det är inte mycket hon inte gillar kan man nästan säga eftersom jag är så mångsidig. Men jag tycker inte om folk som klagar, bråkar och som bangar. Jag gillar när man kan ta saker och ting med en klackspark istället.
Men jag tycket inte om att jobba för det är så otroooligt tråkigt. Jag vet inte hur jag ska klara av livet då så mycket tid går åt att jobba. Jag är inte ett dugg intresserad av mode, jag gillar främst att trivas med kläderna jag bär på, men förståss med lite smak. 
Jag tycker inte om hårdrock.

Saker som jag inte gjort men vill uppnå inom en snar framtid:

- åka wakeboard
- hoppa bungyjump
- hoppa fallskärm
-
snorkla
...och såklart mycket mer.


Såhär känner du igen Brennan:
- Har alltid ett kors hängande i ena örat. Eller olika örhängen.
- Har oftast baggyjeans på sig
- Har brunt axellångt hår
- Skrattar mycket som hörs på en lång väg
- Strövar runt med ljusorangea converse/flipflop

Musiksmak?
Äsch, den tar vi en annan gång va.

Idag, den 22 juni sitter jag hemma och väntar inför imorgondagen, då jag och Julia ska resa och deppar lite över att Holland förlorade mot Ryssland samtidigt som jag inser att det här var ett väldigt spårat inlägg. Men vem bryr sig? Det är ju min blogg och mitt liv.

Tjingeling!

Här har vi era åsikter och tankar och diverse, you name it.
Postat av: Eva

Hejsan du lilla gumman, de va ju kul de du skrev men (spelade inte du flöjt) hoppas du och Julia får de kul och bra kramar till er båda från mej och ha de bra.Eva W

2008-06-22 @ 00:21:29

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback