..som flickan sa

image222
Tha girl is back in town! (Tyvärr)

Efter en underbar vecka nere i Portugal har en stor flicka återvänt till kalla Sverige med extra mycket fräknar, kraftig förkylning, underbara minnen och upplevelser... och en djup depression - Jag vill ju faktiskt tillbaka!
Från den 18 - 24 mars levde jag. Jag trodde inte man kunde ha så kul. Är riktigt avundsjuk på Basse, Oscar, Jukka och Joe som bor där för tillfället.
I stort sett såg en vanlig dag ut såhär: vakna, åka till stranden, surfa, åka handla mat, äta middag, förfesta, utgång och party! Och sova några timmar... Ohja, I like!
Alla människor var så underbara. Verkligen alla!
Vi träffade även en riktigt bra surfare en dag när vi var nere på stranden. Han hade tydligen kommit sjua i en världscuptävling i longboard. Och han tyckte att jag var duktig!!! I den stunden kände jag mig som en lycklig liten flicka...
Dessutom fick jag mycket beröm av både Oscar och Basse att jag var duktig på surfing, och jag kan inte säga mer än att lycklig och glad blir man när man får höra sånt :)
Tyvärr råkade jag ha sönder två(!) brädor. Den röda lyckades jag ha bort massa röd färg och början till ett hål in i brädan, den andra som var Joes lyckades jag ha bort en hel fena. Illa!
Annars var utsikten var underbar, sällskapet kunde nog inte bli bättre. När vattnet glittrade av solens strålar kunde man inte låta bli att bara le. Det dåliga var att det blåste för mycket för mig då jag inte hade någon kraft att komma nånstans i vattnet. (Maja med riktiga simmarkunskaper och muskler klarade sig galant) Sen fanns det tillräckligt av äckliga maskulina typer som glodde på vissa instressanta delar av ens kropp, och jag blev verkligen äcklad. [GROWSE!]

                     


På kvällarna drack vi för det mesta ölen Super Bock (väldigt god). Tre av kvällarna gick vi ut. Två av dom var sinnesjukt roliga, speciellt kvällen på Docks (gratis inträde, 4 gratis drinkar) med en massa dans, dricka och schysst sällskap. Läggdags tänkte man inte på förräns 7 på morgonen. Ja de kommer sent att glömmas, troligen aldrig!

       


Nu sitter jag och tittar igenom alla foton som tagits, och jag har ändå inte fått alla ännu.
Jag vill bara tillbaka till värmen, solen, vågorna och surfingen coh det trevliga sällskapet - allt. Vill inte vara här i det kalla halvsnöiga Sverige. Resan jag gjorde var en av de bästa hittils måste jag säga. Jag fick ett smakprov på hur underbart man kan ha det. Och det smakade!
Orkar inte ta tag i alla arbeten som ska göras, praktik som ska genomföras, och andra måste-sysslor!

Under veckan fick jag höra en otroligt vacker låt, en cover på Hey ya. Okej jag hörde en del av låten eftersom bilradion "Patricia" fungerade inte riktigt som den skulle. Men här har man fixat hela!
Ja, den här låten kommer förknippa mig med Portugal, lätt. Får leva på musiken, bilderna och minnena i framtiden...
 

Här har vi era åsikter och tankar och diverse, you name it.
Postat av: jocke

du vet nog inte att jag läser din blogg men visst händer det ibland! så sjuuukt avundsjuk jag blev nu!:P verkar ju vara helt underbart där nere. inspirerad av dig så har jag bestämt mig för att åka nånstans och surfa, nån gång ska det bli av. får tacka för lite sommarglädje i och med läsningen, här i kalla sverige:)//jocke

2008-03-27 @ 21:37:51
Postat av: JONNA

de låter helt sjukt underbart vännen!!! ååh va avis jag blir!! varför leva på minnena? åk dit igen vetja snygging;D

p.s håller me dej om de där med att inte orka praktiken och allt de där

Postat av: jonnaa

men STEN (sax påse.. (?))..!! jag ska ej ut idag.... så de va ju triiist. men men.. haha jo de va jag som sa de.. (faast alltså jag skooojade ju ;)) höhö.. men hade gött på krogen då

2008-03-28 @ 18:46:48
URL: http://jonnaas.blogg.se
Postat av: Therese

Åååh va bra låten var! Och gud va bra ni verkar ha haft det:)

2008-04-01 @ 19:15:55
URL: http://kregert.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback