Aldrig mera snooze.

Tack vare snoozeknappen försov jag mig för första gången till jobbet. Jag vaknade, tittade på klockan och insåg att jag borde varit på sjukhuset nu. Klockan var 06.58 och 07.00 börjar rapporten. Och jag bor liksom 2,5 mil från jobbet?
I det ögonblicket kände jag mig stolt och tackade mig själv över att ha körkort. Så jag tog bilen och var på plats ca 07.20 (okej, jag kanske körde lite fort ibland) men om jag hade tagit bussen skulle jag vara där tidigast 08.30 (då om jag verkligen skyndade mig)
  Men eftersom mina arbetskamrater är typ dom bästa man kan ha så var det ingen fara att jag var lite försenad. Jag kom ju ändå i en rimlig tid!

Men nu var det droppen, aldrig mera ska jag använda snoozeknappen. Och ja Kregert du läste rätt; ALDRIG MERA SNOOZE!

Nu är det bara en timme kvar tills jag slutar och dagen har gått väldigt fort, det har varit roligt och jag har t.o.m. hunnit baka två Tigerkakor (trots att det är Kanelbullens dag idag, jag är inte tillräckligt skillad för att baka bullar än). Men patienterna älskade den. Woho! (Jag kan vara stolt)
Ja, det är verkligen skönt att jobba helg. Morgonpassena på helgerna är ju bättre än på vardagarna. Det är en annan stämning på helgerna, mera mys. Jag älskar mys!

Enough!

Här har vi era åsikter och tankar och diverse, you name it.
Postat av: Viktoria

Jag har aldrig förstått mig på det där med snooze. Det är bara att gå upp när väckarklockan ringer. Det blir ju bara jobbigare och jobbigare ju längre man snoozar tycker jag.

Postat av: Therese

Finns det något ljuvare en kall morgon när man inte riktigt känner för att kliva upp än att snooza och vända sig om somna om, om än bara för 5 minuter?! Nej fröken brennan, det är underbart!

2008-10-06 @ 22:41:48
URL: http://kregert.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback