Lodgen.

Igår ringde en kvinna som ville att jag skulle komma på intervju om jobb i Funäsdalen!! Visserligen har jag ju redan fått jobb men det är jättekul att veta att det är fler som vill ha mig :)

Ja, Lodgen, heter i alla fall stället där jag ska jobba i Norge.
Det är en ny bar och restaurant på 1000 kvadratmeter i Hemsedal Skicenter. Den öppnar 15 november i en ny och flådig byggnad.

Kommer vara borta från början av december till i början av maj. Och jag är suuuperdupernervös redan nu. Men det mesta blir klarare och klarare hela tiden. 
Jag har även börjat prata med folk som också ska dit. Ibland dimper det ett mail ner i inkorgen från andra nya människor som vill knyta kontakter och veta mer om mig. Och bara det kan få mig en aning lugnare. Men det får mig också att känna hur roligt det kommer att bli! 
*Träffa nya människor
*Prova på att jobba med något nytt 
*Köra mera snowboard än vanligt (och ha nära till backen!)
*Möta på ny natur, språk och massa annat!

Men det finns ju också (som i det flesta fall) negativa saker med att åka iväg. Och det första är så klart saknaden efter alla närmaste. Fast dom människorna jag pratar om kommer ju att hälsa på mig, inte sant?
Sen är det ju tråkigt att jag inte kan åka någon annanstans i vinter. Det blir t.ex. inget Österrike för mig i år, eller något svenskt fjäll, ingen bob-åkning efter bil! (Fast det kanske vi gör i Norge istället???) 

Här är bara några fåtal bilder från förra vintrarna

      


Snart ska jag iväg och jobba efter ca en veckas ledighet. Känns jobbigt och komma tillbaka när man har varit ledig ett tag. Men jag vet att det blir bättre när man börjat jobba. Ikväll är det riktigt skön personal som jobbar (som nästan alltid) och det kan inte bli tråkigt med dom.


 Återkommer.

Här har vi era åsikter och tankar och diverse, you name it.
Postat av: Viktoria

Svar: Ja, den är vrålsnygg!

Vad kul att du ska iväg och jobba. Själv ska jag fira julafton i Vemdalen. Ska bli spännande!


Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback