Världens mat är galen.

Hujedamej vilket snack det är om mat och hälsa och det. Nu är tydligen juice utan tilsatt socker sämre än juice med tillsatt socker! Jaha, nu kan man inte dricka juice längre.

Och nu när systerdyster börjat läsa om mat och dess innehåll verkar det som om allt jag äter är fel hela tiden. Idag t.ex. när jag har gjort iordning matlådan till jobbet imorn kommer mamma och säger: "Du vet att det där inehåller mycket tranfetter säger Veronica, det är inte bra. Vill du ha pannkaka i stället? Ska jag göra iordning fisk eller något?"
Till en början undrade om jag hörde rätt, vill mamma att jag ska slänga maten för att göra något nyttigare? SÅ onyttigt kan inte kyckling med pommes vara? Jag har inte ens brytt mig om vad transfetter betyder!
SÅ VAD HÄNDE? Veronica som aldrig äter något mer än pannkaka och djugelvrål har helt plötsligt fått både sig själv och mamma att ändra matvanor. Och nu sprider det sig till mig vare sig jag vill eller inte (okej, såklart jag vill)

Men nu har jag fått reda på vad transfetter är och var dom finns och vad de kan ge för konsekvenser: Man kan dö (och en drös med andra dåliga saker innan man dör).
Så matlådan får kastas i sopen. Dags att bli nyttigare än nyttigast (passar bra nu inför mösntringen.)

Här har vi era åsikter och tankar och diverse, you name it.
Postat av: vevve

eh, har inte ätit djungelvrål på jätte länge... och pannkaka äter jag inte så ofta:S låter som om jag bara äter "skit" fast jag inte gör de



2008-10-16 @ 23:15:00

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback