Ett tu tre.

Okej! Nu har jag tagit mig lite tid att skriva ner hur livet mitt har varit de senaste veckorna efter jul.
Och det har i stort sett varit piss.
Peppes pizza var pain in the ass - likaså arbetgivaren. Vill inte gå in så mycket på det, men helt enkelt bestämde jag mig för att på Peppes kan jag inte vara kvar, och absolut inte jobba för min arbetsgivare jag hade. Och jag var tvungen att stanna här.
Så jag tog mig i kragen och gick ut för at söka andra jobb. Jag skickade lite arbetsansökningar, men snabbaste sättet att få jobb var att "knacka dörr". Jag gick till Hemsedals äldreboende; Bygdaheimen. Och vips så fick jag jobb. Som timanstäldd. Och plötsligt tjänade jag mer än de andra säsongsarbetarna.  Jag gick till dagiset här i Hemsedal: Ulsåks Barnehage. Och vips så fick jag jobb där med.
Jag ringde på en annons om barnvakt till en 7årig flicka. Och ja, jag ska nog få jobba där med.

Så jag är jätteglad att jag har lyckats ordna och förbättra detta.

Mitt i hela den här gröten har jag under tiden blivit av med min jacka på nyårsafton. Någon hade samvete att stjäla den. Min bil startade plötsligt inte en dag - men tack och lov är det ordnat.
Jag har en smärtande saknad efter Tomas. Och efter mamma och alla andra goa vänner.
Mitt skattekort som jag beställde för en månad sen har inte kommit. Och utan skattekort så kan jag inte öppna ett bankkonto, och utan bankkonto kan jag inte få någon lön, och utan lön så blir det dyrare för mig att leva på mina svenska pengar.
Där också har likningskontoret öppet bara på torsdagar här, och när jag gick dit hade dom utan någon bra anlednig stängt! Så antingen måste jag vänta en vecka till eller åka till Gol för att fårga vad som pågår och söka nytt.
Nu har det också börjat töa här och åkningen har varit kass.
Jag har haft motgångar och nedgångar minst två gånger per dag de senaste veckorna. Många små skitsaker som bara förstör och gör allting värre. och NU börjar allt känns mycket bättre!

Bland detta har jag också haft lite kul. Mycket fest och myspys och lite bilder! Så det blir lite random nu.
       Jag tror det är världens minsta snowboard, den första bilden.

Nu blir det afterski och greit things.


Här har vi era åsikter och tankar och diverse, you name it.
Postat av: S

Får man fråga vad det var som inte gjorde att du trivdes där? Vilken position jobbade du på och hur var chefen?



Anledningen till att jag frågar är att jag själv har fått erbjudande om att jobba där.



MVh S

2009-01-22 @ 23:24:26

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback