"Probably The Best AfterSki In The World" Hemsedal 19 jan

På sista iden har det blivit mycket festande, det har varit 360º Hemsedal 2009 här.
 Det är ett stort evenemang med stora afterskier, fester, äventyr i backen med snöskoter, isklättring och mycket annat. Den började i söndags då jag först jobbade på Bygdaheimen, åkte hem och laddade inför kvällen som skulle hålas på Hemsedal Café. Det blir alltid lite förfest här i Lökens låda eftersom alla gör sig i ordning, musiken är på högsta volym och man tar sig en mun emellanåt. Sen åkte vi till en förfest hemma hos några tjejer som heter Martina, Sara, Nicole, Emelie. Det var lagom mycket folk och musiken flödade. På cafét var det som vanligt, fast mycket mycket mera folk. Det var galet och jag lyckades blöda näsblod på dansgolvet. Jag fick Christinas huvud rakt på min näsa och jag kände hur det började spruta ut blod, och det var inte så enkelt att komma ut från dansgolvet samtidigt som man försöker hålla blodflödet så att det inte kommer på mig eller någon annan. Nere på toaletten var jag röd i hela fejan.

På väg hem blev det bara jag Maja och Alexandra eftersom de andra hade "bortamatch". Alexandra har aldrig varit så full i hela hennes liv skulle jag tro. Hon var verkligen galen, men efter några timmar med att lugna hennes galna humör och fått henne i säng gick jag och Maja vidare på efterfest på efterfest och vi somnade nog runt 5-tiden på måndag morgon.          



När man vaknat upp igen började allt nästan om igen. Vi drog till backen, körde några åk i den underbara snön som kommit nu, satte oss på Lodgen och drack varm choklad med rom i, sedan strövade vi vidare till Stavkroa på AfterSkin som hölls. Och vid halv åtta kändes klockan som 2 på natten eftersom alla hade dansat och druckit öl i timmar. Men det skulle inte ta slut där. Hemsen öppnade kl. 22. då partyt skulle fortsätta in till sent på natten. Så där emellan åkte vi på förfest/"mellanfest" hos Pernille. Och det var så roligt! (okej allt är roligt här, men det är kul på olika sätt) Det var så skönt att bara hänga där, dansa, snacka skit och bara leva. Tills förstärkaren gick sönder(?) Då tog vi på oss våra kläder (jag gick fortfarande i mina snowboardkläder) och bgav oss till Hemsen glada och roliga. Men på vägen dit fick jag och Jonatan lusten att åka hem och sova för att åka snowboard dagen därpå nu när det är så bra snö. Så vi liftade med en lastbil hem. (Spara pengar, ja det gillar vi)

         

Den senaste veckan har det verkligen hänt mycket, det roligaste av allt har nog varit alla vurpor folk varit med om. Det är glashalt, sedan ligger snön vackert ovanpå och gömmer fara under. Och är folk har lite alkohol i kroppen blir inte balansen lika bra som när man är nykter. Så det är många blåmärken lite här och var. Men det ser ju så kul ut när folk halkar!!


Här har vi era åsikter och tankar och diverse, you name it.
Postat av: Sara

JAg pratade med Jenny ikväll och hon bara suckade och konstaterade att hon tydligen missat en kickassferre :)



JAg kommer ju förresten och hälsar på er i mars!

Postat av: Arandur

Hoppas du får en bra dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

Följ den gärna med bloglovin och tipsa gärna andra om mig.

2009-01-22 @ 03:27:49
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: JBomb

Men hallå! Alltså jag saknar verkligen Hemsedal och alla där :(

2009-01-24 @ 11:43:05
URL: http://jglas.blogg.se/
Postat av: JBomb

Självklart, du har alltid plats i min säng ;)

2009-01-25 @ 10:15:41
URL: http://jglas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback