Updaaaate.

Nu är det dags för lite update igen! Det har hänt så otrooooligt mkt att man hinner knappt med. Tiden går verkligen superfort här!

Jag har åkt MASSOR med snowboard den senaste veckan. Det har snöat så otroligt mycket att man ha nästan snö upp till midjan. Jag och Jonatan (som jag oftast åker med i backen) har åkt massvis med puder. PUDER! PUDERSNÖ! 
Det är det bästa jag vet. Alldeles fräsh nysnö som är helt oberör. Att åka på det slår inget.
Det är precis samma känsla som när man surfar. Så trots det himmelska liv här saknar jag surfingen. Men det kommer jag nog göra senare i livet.

I fredags, den 23 januari jobbade jag efter att jag åkt hela dagen i backen. På kvällen nä jag slutat, runt 22-tiden gick jag hem från jobbet i värsta stormen, det blåste fruktansvärt att jag knappt hörde ljudet i mina hörlurar. Men jag tvingade mig själv att gå. MAn höll vekrligen på att blåsa bort. (Men oj så stolt man var när man kommit innanför dörren)
Det har blivit allt för lite träning och för mycket annat onyttigt.

När jag kom hem den kvällen tittade jag och Jonatan på filmen "Invincible". Jag har nog aldrig tittat på så mycket film som jag gjort sen jag kom hit. (Jag ska nog skriva en lista på saker som jag aldrig gjorde förr sen jag kom hit) Tyvärr somnade jag stundals och vaknade av att Jonatan pickade på mig. När han väckte mig sista gången när filmen var slut så undrade jag såklart hur den slutade. Men han vägrade berätta. :(


Jag har även lämnat in skattekort och banknr till min gamla arbetsgivare. Jag blir bara nervös när jag tänker på det. Jag vill aldrig mer prata med honom eller se åt hans håll.. Däremot min nya arbetsgivare på Bygdaheimen älskar jag! Hon är så otroligt charmig, trevligt, glad och jag känner mig verkligen omtyckt. Man märker att hon vill att det ska gå bra för mig. Idag sade hon att jag var som hennes tredje barn, att hon kanske skulle adoptera mig. Allt var ju bara på skämt, men det var väldigt roligt att höra.
Jag stormtrivs där och ju mer jag arbetar där desto mer vill jag plugga vidare till sjuksköterska. Så nu drömmer jag liteom att få jobba genom Röda Korset eller Läkare Utan Gränser eller något i den stilen, som sjuksköterska.
Men polisyrket står ändå först på listan. Men det känns som det är en lång väg dit. Skitsamma. Jag är bara 19 och jag har massor med saker jag vill göra innan!

Pernille, den danska söta tjejen vill att jag ska följa med till Nya Zeeland och säsonga där tillsammans med henne och två andra. Det låter lockande! Väldigt lockande. Men just nu finns det annat som jag prioriterar först, speciellt när jag kommit hit. Och det är min sugarhoneybabe Tomas.


Här har vi era åsikter och tankar och diverse, you name it.

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback