Avd. 170.

Även fast jag har tröttnat lite på min avdelning som jag jobbar på så kan jag inte sluta tänka på alla underbara männiksor jag möter dagligen. Både personal, patienter och anhöriga.
T.ex. den där sjuksköterskan med det sympatiska bemötandet till patienten eller den andra duktiga undersköterskan som ser till att allt verkligen blir gjort på ett fint och ett bra sätt. 
Eller nattpersonalen som bakar kakor och bröd till oss dagpersonal som kommer tidigt på morgonen! Det möttes vi utav i fredags - det är bra guld värt!
Och det är så fantastiskt att se när de sjuka tar ett steg längre till det normala livet, och på tal om deras anhöriga! (Okej, inte alla) men de som finns där jämt och ständigt! Ställer upp och är med och kämpar trots det tunga de har gått och går igenom. Jag beundrar dem något så enormt.

Sista dagen innan semestern kommer välrdens bästa uska, Kryska och ger mig en klänning bara sådär. Eller ja, klänningen var hennes dotters, men hon kunde på något vis inte ha den. Hon hade köpt av impulsen men hemma kändes den tydligen inte rätt. Kryska tänker på mig och ger mig klänningen! Och jag tackar inte nej till en sådan fin klänning som hon höll upp på jobbet för mig. Perfekt! 
Klänningen hade jag på vår fest vi hade i lördags.
Festen för Mark och Jude, Mamma och Pappa, eller vem nu festen var för. Släktfest/Födelsedagsfest/Fest - whatever. Kul var det! Det roligaste var ju musiken, helt klart. Alla låtar alla sjöng och medverkade i. 
Jag är väldigt stolt över min pappa som sjunger så bra. 


Just nu njuter jag igen av mitt liv. Med min fina familj, min semester, mina planer och drömmar och framförallt min Snusmumrik Tomas.
Här kommer endast ett fåtal foton från festen, fler finns på Facebook.

Maten som mamma gjort och som jag, Gerd, Kurt har hjälpt till med. Gott!
Morbror Ulf, Kusin Marcus, Moster Gerd
Jag och Julia - always
Mamma och mitt kusinbarn Inez
Morbror och Moster; Kurt och Gerd
Älsklingen Tomas på trummor
Vi sjunger och spelar - Brennan and the Family
Mer sång!
Jag, Faster Rosalind, Kusin Lisa och vännen Elena
Jag och pappa sjunger
Elena och faster Jude
Farbror Mark vid pianot
Kusin Andreas på trummor
Jag och min ÄLSKADE TOMAS


Här har vi era åsikter och tankar och diverse, you name it.

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback