Barnsagor.

Härom träningen tog vi upp barnsagor på fotbollsträningen.
Hemska barnsagor.
Enligt mig tycker jag att barnprogrammen och barnsagorna idag är alldeles för lama och tråkiga. De verkar så meningslösa, inga händelser, ingen spänning. Alla bara studsar runt och är glada och lyckliga för ingenting. Som om alla går på något. Men det kanske är så det ska vara?

På träningen tog vi upp de gamla sagorna som Camilla var mycket "upprörd" över, eftersom barnsagorna när vi var små var så hemska.
De handlade jämt om elaka häxor, folk som skulle bli dödade, andra faror eller andra monster. Ni vet.
Ta t.ex. Hans och Greta. Pappan eller mamman eller vem det nu är lämnar barnen i skogen för att de inte vill ha kvar dom! Och vem kommer dom till? En elak häxa som lurar in ungarna p.g.a att hon bor i ett ätbart pepparkakshus. Hon låser in dom för att senare äta upp dom!
Eller varför inte Snövit?
Drottningen skickar en skogshuggare att mörda henne för att hon är vackrast i landet!
Är inte det sjukt?
Och Törnrosa är ju i ungefär samma stuk.
I Askungen bli hon ju mobbad av styvsystrarna och styvmamman. Och vad är det för mesig farsa hon har?

Det låter ju inte klokt vad vi lyssnade och tittade på när vi var små.
....
Men å andra sidan; man måste ju tåla lite blod och tårar! Annars klarar man sig inte när man växer upp... Tycker jag.

Nä nu blir det Naruto, där är det riktigt blod och hat och fight.
Godnatt

Här har vi era åsikter och tankar och diverse, you name it.
Postat av: carrcurr

Hej bejb,



roligt amne fran traningen. Jag haller med om att det var battre pa den gamla goda tiden nar man var liten. Man maste ha lite spanning i vardagen, don't you think?



<3

2009-05-19 @ 04:36:07
Postat av: Margareta

Läste jag verkligen dessa hemska sagor för dej??

Hoppas inte. Fina foton!

2009-05-19 @ 10:03:40

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback