Fiske!


Want some loovin'? How about a kiss?

I lördags, dagen efter en kväll med grill och Birger Jarl, begav jag mig tillsammans med Tomas, Anna och Johan till Björklingevattnet a.k.a Långsjön för att fiska.
Själv fiskade man inte sist för kanske minst 10 år sen då jag ändå nästan aldrig fick fisk, om inte bottenapp. Så jag tyckte det skulle bli kul och mysigt att få vara vid vattnet med trevligt sällskap och bara vara.

Jag tog mig några kast på kastspöet och såklart fastnade draget i vattnet. Det var ju minsann ingen fisk på kroken dert kände jag. Så jag trodde min enda och vanliga utväg var att dra sönder linan och fölora ett drag som inte ens var mitt. 
Men tro det eller ej så kom jag loss efter en liten stunds ruckande och slitande och lirkande. TUR!

Då och då tog jag metspöet med masken på kroken i det grunda vattnet brevid bryggan för att kanske få en sån där liten skit. 2 sekunder efter att jag kastat i mitt offer fick jag ett starkt byte på kroken. Jag!? Jag fick napp! Woho, liten skulle den här abborren eller varför inte mörten vara?
När jag precis känner hur stark den var för att vara en liten skit ser jag samtidigt i vattnet hur det silvriga blänker från fisken. Den var stor!
Och jag stod där och skrev på dom andra som stod på bryggorna bredvid. Jag har fått napp! Jag har fått napp! Och den är jättestor!! Vad ska jag gööra?
Jag var som ett litet barn igen.

När jag drog upp den och Johan höll fast den med foten såg vi att det var en Brax jag fångat. En stor Brax liksom! På metspö med mask på kroken!

Snacka om stolt man kände sig då. Och efter det blev vi lite taggade igen för att stanna lite längre och kanske få fler fiskar på våra krokar.

Och rätt om det var fick Johan en aborre på kroken. "Anna! Kom så får du dra upp en fisk som nappat på mitt drag!"
Lite senare fick han napp igen. "Anna! Lust att dra upp en till fisk åt mig!? ... Den har var en stark rackare. Det är en gädda!"
....


   

Här har vi era åsikter och tankar och diverse, you name it.
Postat av: Margareta

Grattis till fiskelyckan!!

2009-05-26 @ 00:20:34

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback