På Bal Med Min Prins!


I helgen har jag varit i Stockholm och tittat på Tompen, firat valborg och varit på Bal! Men eftersom jag tror att balen var något utöver det vanliga väljer jag att få berätta och skriva om den först.
Efter många klänningsbyten, håryra och mycket nervositet kom kvällen jag väntat på.

Sminkningen och håruppsättningen fixade snälla rara Ida. Du är så duktig Ida! Tack!
Sen tog vi bilen till Aronsborg i Bålsta där jag och Tomas fick vårt hotellrum att landa på innan och efter balen.
I byggnaden bredvid började aftonen med fotografering, och hälsning på alla de andra ca 270 herrarnar och damerna.
(Tror inte jag har sagt mitt namn så många under så kort tid, inte ens under en hel dag, kanske en vecka?)

En trerättersmiddag avnjöts i trevligt sällskap, speciellt han som satt till vänster om mig. Under middagen hölls några väldigt bra tal bl.a. Speciellt talet till kvinnan och talet till mannen. De fick mig att tänka på hur betydelsefull  han som var min kavaljer är och hur stolt han gång på gång gör mig. (Om alla kände honom på det sättet jag känner honom skulle han vara störst i världen)
Efter middagen kom dansen. Vals var det sagt att det skulle vara, men det blev en liten blandning av tretakt, fyrtakt, bugg. Kanske tog vi några tango eller salsa-steg också? Vals var svårt, men roligt att försöka. Det är kul att dansa! Trots att det inte gick så bra (enligt mig) fick vi allt beröm av ett annat par som dansade in i oss!
Måste berömma Tomas igen över hur ståtlig och vilken gentleman han var under kvällen, jag har nog aldrig känt mig så "prinsessaktig" som jag gjorde den kvällen.
22.30 blev balen till nattklubb istället. Vi bytte om och partyt började.
Jag träffade även en jättetrevlig (och jättesöt) tjej som jag hängde lite med så att Tompen kunde få springa lite lös utan en svans efter sig. Men efter några timmars dansande och festande klarade inte mina fötter att bära mig med de höga skor jag hade så runt 02.00 gick jag och Tomas tillbaka till vårt hotellrum för att få sova gott.
  
Ida fixar hår och mamma tånaglar!

  

Här har vi era åsikter och tankar och diverse, you name it.
Postat av: Ynk

Haha faktiskt också en Thomas ;) Hur är livet hemma då? Såg att du hade skrivit igår på msn men jag var inte vid datorn. Puss

Postat av: Jenny

Så himla fina ni var Sofia! Jösses alltså! Hoppas ni hade skoj på balen:) Puss&kram

2009-05-08 @ 19:21:46
URL: http://jglas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback