Juliette!


Jag och Julia sommaren 07



Ääääntligen fick jag träffa tjejen som jag saknat extra mycket sen jag kom hem från Hemsedal. Åh vad jag har saknat min Jullebulle och våra tokerier. Det kändes så otroligt skönt att få krama om henne igen.
Vi träffades inne i Uppsala 00.50 efter att hon och Robin kommit hem från Rockkarusellen* i Eskilstuna. Jag, Anna och Mia hade suttit på O´Learys och lyssnat på de tre olika rockband som uppträdde. [Bandet We're Storm tog mig med storm. Mycket bra och varierande låtar med en OTROLIGT bra sångare! Hans röst var verkligen One Of A Kind.]

Hursomhelst: Jag sprang upp mot Musikens hus och fick träffa Julia. Vi tog bilen hem till henne.

Mycket pladder och trams och hopp i säng eftersom båda var mycket trötta. Vi hade en väldigt sjuk konversation innan vi somnade tätt bredvid varandra. Vi kom in på saker som människan har gjort och som man inte gjort. T.ex. att alla sätt man kan dö på borde ha hänt. Eller t.ex. alla sätt man kan skada kroppen med måste också ha hänt. Finns det något som människan INTE gjort?
Julia säger då: Det finns nog ingen människa som har hoppat från ett berg med en blomma inkörd i analen och gjort volter samtidigt..... Eller?

- Haha nä.. kan någon verkligen gjort en sån sak? Jag har ofta funderat på om det är någon människa som har blivit utsatt för att få en spik inhamrad i skallen.. Det MÅSTE ha hänt!

- Eller varför inte fått en skruv inskruvad? Det måste vara lite skönare än en spik..?

Jag tänker efter och undrar vad som skulle passa mig bäst:
- Neeej, jag skulle vilja få en spik inhamrad än en skruv. Det är ju myyycket mera plågsamt.

- Jag skulle ta skruven. Det går väl ändå fortare?

- Men du, du måste mena om man tar skruvdragaren då eller? Jag tänkte om man skulle bara använda en vanlig skruvmejsel! Det skulle gå tröööögt.

- HAHA, såklart man tar skruvdragaren! Annars skulle det vara plågsamt!

Sen hör man Ester i rummet bredvid som hyssjar oss eftersom hon ska upp och jobba.
Vi försökte hålla käft och sova.
Svårt.

Dagen därpå: Vi firar Rutan på sin 15årsdag och påhittige Julia skriver trååååkigaste rimmet til presentkortet hon köpt till henne: "Grattis Rutten! Köp något till tutten!"
När Rutan läser upp det här inför alla innan hon öppnar presenten börjar mor Susanna GAPFLABBA och tyckte det var en utomordentligt rim - vältänkt!

Kort därefter får vi en sån där vanlig impulsgrej och tar med småtjejerna Rut och Noomi med bilen till sjön. Jag och Julia badar.

Livet med Julia är greit. Jag älskar dagarna med henne. Vi har alltid kul!


* Rockkarusellen är en av Sveriges största tävlingar för oetablerade band. I år var ca 600 band med och tävlade om en vinst på turnen i Sverige och Tyskland. Julias karl Robin spelar i bandet SafeMode, och dom tog hem hela skiten!
Jag är stolt! Grattis grabbar!

Här har vi era åsikter och tankar och diverse, you name it.

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback